Skip to main content

Ο φαύλος κύκλος του άγχους


Σήμερα το πρωί ενώ άλλαζα τις σελίδες του ιντερνετ την μια μετά την άλλη πέτυχα σε ένα πραγματικά πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τον μετατραυματικο στρες!Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται στα παιδία από 7-13 ετών με συμπτώματα μετατραυματικου στρες από διάφορων ειδών κακοποιήσεις.Πολλούς από εμάς ούτε καν μας αγγίζει το θέμα διότι η «κακοποίηση» είναι άγνωστη λέξη στα λεξιλόγια μας!Για κακή μας τύχη όμως η κακοποίηση υπάρχει έντονα στις μέρες μας και σύμφωνα με το άρθρο δεν επηρεάζει μόνο την ψυχική υγειά αλλά και διανοητική κατάσταση!Πολύ σημαντικό είναι να προσέξουμε ότι η ερευνά ΔΕΝ αναφέρεται στο στρες που έχουν τα παιδία λόγω των μαθημάτων η ενός άσχετου γεγονότος αλλά αποκλειστικά στο στρες που προέρχεται από την κακοποίηση του ανήλικου!
Αυτό εξηγείται εύκολα! Συν εγκέφαλο των ανθρώπων κάθε ηλικίας υπάρχει ένα σημείο που λέγεται ιππόκαμπος.Η περιοχή αυτή είναι υπεύθυνη για την μνήμη μας και την μάθηση.Η δημιουργία στρες αυξάνει δραματικά τα επίπεδα μια ορμόνης που ονομάζεται κορτιζόλη και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση του ιππόκαμπου!Το αποτέλεσμα είναι απόλυτα λογικό και επόμενο ότι τα παιδία αυτά είναι φυσικό να παρουσιάζουν μαθησιακά προβλήματα.
Η ορμόνη αυτή δρα κατά τον ύπνο και την διάρκεια της μελέτης.Τα ανήλικα που συμμετείχαν στην ερευνά τέθηκαν στην διαδικασία εξέτασης της ορμόνης στην αρνί της μελέτης τους για το σχολείο και τα επίπεδα της στο τέλος της μελέτης είχαν αυξηθεί επικίνδυνα με αποτέλεσμα να έχουμε συρρίκνωση του ιππόκαμπου.
«Οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι τα συμπτώματα επιδεινώνονται σε έναν φαύλο κύκλο: Η μείωση στο μέγεθος του ιππόκαμπου καθιστά πιο δύσκολο για το παιδί να αντιμετωπίσει τα γεγονότα της ζωής και το στρες, οπότε αυξάνεται περαιτέρω το άγχος και τα επίπεδα κορτίζόλης, μια αύξηση που επιδεινώνει με τη σειρά της την εγκεφαλική βλάβη.»
Η μελέτη δημοσιεύεται στο Pediatrics, την επιθεώρηση του Αμερικανικού Συλλόγου Παιδιατρικής.

Comments

melomenos said…
ωραίο post και πολύ ενδιαφέρον μελέτη!
είμαι ενάντια στην οποιαδήποτε κακοποίηση παιδιών!
http://neraidokosmos1.wordpress.com/2006/10/22/9/
καλημέρα σου
Παρα πολυ ωραιο το site!!!Aναψα και εγω κερακι;) Να εισαι καλα μελωμενε μου;)
zoufitsa said…
Δεν θελω καν να σκεπτομαι πως υπαρχουν τετοια κτηνη που κακοποιουν αυτες τις αθωες ψυχουλες.
Πολυ καλο ενδιαφερον Ανατολη μου..σε ευχαριστουμε καλη μου.
Caesar said…
κι έτσι γινόμαστε όλοι μέρος ενός φαύλου κύκλου που αλληλοεπιδρά στις ζωές μας :(

Popular posts from this blog

Το τελευταιο Post του χρονου!!!

Γεια σας… έφτασε ο καιρός και πρέπει να πάω και εγω σπιτάκι μου… να κάνω διακοπές να ηρεμήσω να μην διαβάζω…να ειμαι έξω για βόλτες… η με φίλους…! Ήδη έχει αρχίσει και μυρίζει Ελλάδα… Ναι…εγω μυρίζω Ελλάδα κάθε φορά που κατεβαίνω στο Ελ. Βενιζέλος! Πόσο μου έλειψαν όλα… και ας ξέρω ότι μετά, σε ένα μήνα δηλαδή που θα γυρίσω Swansea, θα μου έχει λείψει το εδώ…! Τώρα όμως, αχ και τι δεν θα έδινα ναι ήμουν με μια κίνηση εκεί… Είναι βασανιστική αυτή η αναμονή. Όλοι με παίρνουν τηλέφωνο και μου λένε ότι θα κάνουμε κατά την διάρκεια των διακοπών μας και πως είναι τα πράγματα γενικώς εκεί… Εσάς θα σας χάσω για ένα μήνα.!!! Τελείως !!!! Εύχομαι σε ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ και στον καθένα ξεχωριστά καλές γιορτές και να περάσετε μια όμορφη πρωτοχρονιά!!! Χρονια πολλά σε όσους γιορτάζουν και να χαίρεστε τα αγαπημένα σας άτομα !!! Να πάρετε πολλά δώρα και πολύ αγάπη…να δώσετε επίσης και από τα δυο….Kαι γενικώς εύχομαι μέσα από την ψυχή μου ότι επιθυμείτε!!! Κλέαρχε ειμαι σίγουρη ότι οι γιορτές θα ναι τέλειες

Tελευταια φορα :)!!!

Θελω να ευχαριστησω τον Arturo για την προσκληση που μου εκανε και παλι στο παιχνιδι :) Ειναι τιμη μου και την δεχομαι.Ομως θα πω οτι ειναι η τελευταια φορα που παιζω:p και οτι αυτη τη φορα δεν θα πεταξω το μπαλακι Γιατι νομιζω οτι το παρακαμε...;) 1)Πιστευω οτι αν ολοι αυτοι που υποστηριζουμε οτι μπορουμε να αλλαξουμε το κοσμο, αν πραγματικα προσπαθησουμε τοτε μπορουμε...αλλα δεν προσπαθουμε! 2)Τον πρωτο ερωτα της ζωης μου τον λενε ΒΑΣΙΛΗ 3)Μισω τα κωμμοτηρια...αντιθετα με το μισο γυναικειο πληθυσμο! 4)Δενομαι με αντικειμενα...ας πουμε το κινητο μου...ενα κουκλακι που εχω απο τριων ετων και αλλα πολλα!:p 5)Αυτη ειμαι εγω και ουδεμια σχεση εχω με την κοπελα στο avatar:s

Αφιερωμενο στον Νικο!

O κυριος στην photo ειναι το πιο γλυκο πλασμα στον κοσμο!Ευαισθητος ρομαντικος γλυκος εχει αρχες και ξερει να φερεται αναλογα με τις περιστασεις!γραφει ποιηματα και εχει ταλεντο!Διαθετει απιστευτο χιουμορ...σε σημειο να μπορεις να αναπνευσεις απο τα γελια...και μολις εχει κλεισει τα 20!!!!Παρολα αυτα ειναι με μια κοπελα εδω και πολυ καιρο και περνανε καλα!Για εμενα ειναι τα παντα!Τον αγαπαω περισσοτερο απο ολο τον υπολοιπο κοσμο πανω στην Γη και μου λειπει περισσοτερο απο ολους τωρα που ειμαι μακρια τους!Αυτος ο κυριος λοιπον ειναι ο αδερφος μου !:)